PRIESKUM: Firmy očakávajú prínos umelej inteligencie najmä v IT

 Nástroje umelej inteligencie (AI) si vo firmách nachádzajú svoje miesto. Potvrdzuje to prieskum spoločnosti Seyfor, podľa ktorého sú na slovenskom trhu implementované v 15 percentách dopytovaných firiem a v tretine z nich ich plánujú začleniť do firemných procesov. Najväčšie uplatnenie AI vidia slovenskí respondenti vo svojej firme v IT oblasti (35 %), marketingu (45,2 %) a obchode (30,9 %).

Zakladateľ spoločnosti Seyfor Martin Cígler povedal, že AI je jedným z najväčších "game-changerov" v dejinách ľudstva. "AI nie je len budúcnosťou technológií, je to súčasnosť, ktorá pretvára spôsob, akým riešime zložité problémy. Pomocou AI spracúvame a využívame informácie, pričom prekračujeme hranice výpočtov a rozširujeme neobmedzený potenciál spolupráce človeka a technológie," uviedol.

Nie každej firme sa rebranding podarí natoľko, aby sa okolie na túto zmenu adaptovalo takmer okamžite. Ide priam o vysnívaný priebeh, keď sa jej začne dariť pod novou značkou viac než predtým. IT spoločnosť Seyfor si touto rozprávkovou cestou prešla. 

Z malej garážovej firmy je dnes jedna z najlepších IT spoločností v regióne. Od svojho vzniku v roku 1990 klientom softvérovo pomáha v oblastiach HR, účtovníctva, pokladničných a CRM systémov, fakturácie a mnohých ďalších. So svojím tímom prináša softvérové riešenia nielen pre veľké firmy, ale aj pre živnostníkov. Za roky pôsobenia na trhu prešla viacerými zmenami, no jedna z najväčších nastala len pred rokom. Bol to práve rebranding, ktorým sa zo spoločnosti Solitea stal Seyfor.

„Z rebrandingu máme veľkú radosť. Musím povedať, že rastieme rýchlejšie, než som očakával. Za druhú polovicu dekády rastieme každým rokom o viac než tridsať percent a v roku 2023 budeme atakovať štyri miliardy českých korún v obrate,“ hovorí Martin Cígler, ktorý v spoločnosti Seyfor pôsobí ako chief executive officer. Tvrdí, že za obrovským nárastom a úspechom môžeme hľadať najmä mix kvalitných produktov a zamestnancov, medzi ktorými sa firme darí udržiavať priateľskú atmosféru. Podľa Cíglera priniesol rebranding Seyforu za rok väčšie povedomie o značke, než mala Solitea počas celého pôsobenia: „Som rád, že nás značka posúva ďalej a že sa nám podaril aj vizuál nášho brandu. Je svieži, výrazný a dobre sa s ním pracuje. Potenciál značky bude ešte omnoho väčší o tri až štyri roky, keď už bude zžitá s trhom.“ 

Slovenskí IT odborníci dosiaľ využili ChatGPT na vyhľadávanie informácií na rôzne témy (41,2 %), vyhľadávanie všeobecných informácií (37,2 %) a tvorbu kreatívneho obsahu (24,9 %).

S AI sa v súčasnosti spája aj častá úvaha, že zoberie ľuďom prácu. Podľa Cíglera sú tieto obavy zbytočné. "Na to, aby sme mohli využívať benefity umelej inteligencie, potrebujeme dobrých odborníkov. Ľudia, ktorí budú vedieť pracovať s AI, budú na trhu práce omnoho žiadanejší. Práve tí skôr zoberú prácu ľuďom, ktorí s ňou nebudú vedieť pracovať, resp. tým, ktorí sa nebudú chcieť s ňou učiť pracovať," dodal.

Umelá inteligencia sa podľa spoločnosti Seyfor už dnes využíva na zvyšovanie efektivity v mnohých segmentoch, ako napríklad v call centrách, na generovanie titulkov či na vytváranie príspevkov na sociálne siete. Podľa Cíglera bude mať AI v budúcnosti zásadný vplyv na odvetvie zdravotníctva, financií, vo vzdelávaní a v systéme dopravy.

"Ľudia v celej spoločnosti pocítia zvýšenie tempa spolupráce s veľkými inštitúciami. Každá firma bude nútená implementovať AI do svojich procesov a aktivít zameraných na verejnosť a spotrebiteľov," uzavrel.

rNUlife.sk / TS

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.