Adidas získal objednávky na nepredanú obuv Yeezy za vyše 500 mil. eur

Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia Adidas dostal objednávky na nepredané topánky značky Yeezy za viac než 500 miliónov eur. Objednávky tak prekonali prognózu spoločnosti a zvýšili jej šance, že odpisy nebudú také vysoké, ako sa pôvodne obávala.

  • Nemecký športový gigant zaznamenal v štvrtom štvrťroku prevádzkovú stratu vo výške 724 miliónov eur a celkovú stratu zo stále pokračujúcich činností vo výške 482 miliónov eur.
  • V októbri zrušil Adidas svoje veľmi ziskové partnerstvo s rapperom a módny návrhárom Ye - známym aj ako Kanye West, tvárou značky Yeezy - potom, čo urobil sériu antisemitských poznámok.

Denník citoval zdroje oboznámené so situáciou, podľa ktorých firma získala na 4 milióny párov obuvi značky Yeezy objednávky v hodnote viac než 508 miliónov eur. To je "omnoho viac, než predstavoval najoptimistickejší odhad spoločnosti," uviedol FT. Vysoký dopyt v rámci prvého kola online predaja obuvi by tak malo Adidas ochrániť od vysokých odpisov na zvyšné zásoby topánok, dodal denník.

Adidas zastavil predaj topánok značky Yeezy v októbri minulého roka, keď spoločnosť pre antisemitské výroky ukončila spoluprácu s raperom Ye, pôvodne známym pod občianskym menom Kanye West. Strata dovtedy mimoriadne ziskového produktu stála Adidas v 1. kvartáli na tržbách približne 440 miliónov USD (395,58 milióna eur). Dopyt po obuvi, ktorej predaj sa zastavil, však prudko vzrástol a záujemcovia sú ochotní za topánky zaplatiť podstatne viac, než predtým.

Vedenie Adidasu sa k informáciám v britskom denníku odmietlo vyjadriť. Uviedlo iba, že výsledky za ostatný kvartál zverejní firma 3. augusta.

"Čísla hovoria samy za seba. Momentálne nedosahujeme výkony, aké by sme mali," povedal generálny riaditeľ Adidasu Bjørn Gulden v tlačovej správe.
Jeremy Moeller / Getty Images

Už v máji spoločnosť oznámila, že časť produkcie značky Yeezy predá, pričom časť z príjmov z predaja poputuje organizáciám bojujúcim proti rasizmu a antisemitizmu. "Spálenie výrobkov by nebolo riešením," povedal vtedy šéf Adidasu Björn Gulden.

Aký objem financií jednotlivým organizáciám pôjde, o tom sa stále diskutuje, dodal The Financial Times s odvolaním sa na zdroje. V prvom kroku spoločnosť vybrala päť charitatívnych organizácií v USA a Číne.

*1 EUR = 1,1123 USD

rNUlife.sk / teraz

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.