Koniec šoférov v Európe? Huawei a Audi pracujú na budúcnosti autonómnej dopravy

Cesta na dovolenku alebo služobnú cestu iba s autopilotom. Ranná cesta do práce plne autonómnym taxíkom a s kávou v ruke. Už v roku 2035 môžu byť vozidlá bez šoféra každodennou realitou, prvé kompletne automatizované auto zrejme uvidíme už v roku 2025.

Projekt Artemis nemeckého výrobcu áut a čínskeho technologického giganta má na trh priniesť vozidlo, ktoré disponuje plnohodnotným autopilotom na báze umelej inteligencie a cloudu. Ani najpokročilejší „autopilot“ dnes neumožňuje pasažierom naplno odovzdať riadenie samotnému vozidlu, nevyhnutná je neustála pozornosť a pripravenosť prevziať riadenie prakticky okamžite.

Aby v budúcnosti umožnili plne automatizovaným vozidlám bezchybne fungovať na cestách s bežnými autami, vyvinuli Huawei a Audi svoje vlastné mobilné dátové centrum (MDC), ktoré je umiestnené priamo v aute. Obsahuje integrované softvérové a hardvérové riešenia na báze čipov a vlastný operačný systém. Technológia už bola implementovaná v prototype Audi Q7, čakajú ju však ešte komplexné testovacie cvičenia.

Technológiu vieme najlepšie využiť v elektrických vozidlách, nevyužitú energiu z procesov totiž dokážeme premeniť na dojazd vozidla,“ vysvetľuje Michael Lemke, technologický riaditeľ Huawei v Nemecku.

Divoký západ automotive

Podľa odhadov analytickej firmy Deloitte bude o 15 rokov na mestských cestách v Nemecku 740-tisíc autonómnych vozidiel. Mnoho z nich však nebudú vlastniť súkromné ​​osoby, ale napríklad poskytovatelia dopravných služieb. Podľa Deloitte je kapacitné využitie takzvaných robotických taxíkov vyššie a efektívnejšie, čo by pre bežného zákazníka znamenalo až 25% pokles ceny v porovnaní s využívaním vlastného auta. Prevádzkovatelia takýchto flotíl by len v Nemecku pracovali s trhom v objeme takmer 17 miliárd eur – jednou šestinou obratu, ktorý výrobcovia vozidiel v súčasnosti generujú predajom nových áut v krajine. Preteky o trh autonómnych vozidiel sa začali, identifikovať by sme vedeli hneď niekoľko obdobných partnerstiev.

Spoločnosť Huawei do automobilového priemyslu oficiálne vstúpila minulý rok, predstavením elektrického vozidla Seres-SF5.

rNUlife.sk / Romana Takáčová, NEUROPEA

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.