Superstar ukončila najslabší ročník, vo finále odvrátila totálne fiasko! Víťazom opäť Slovák

Superstar 2021 spoznala víťaza, jubilejný ročník ukončila nad priemerom svojej dosiaľ najslabšej série. Po Farme, Česko Slovensko má talent a Pečie celé Slovensko došla do finále aj posledná sezónna súťažná šou. Expresný návrat Superstar na obrazovky, iba jeden rok od skončenia predchádzajúcej série, mal znamenať pre Markízu a Novu stávku na istotu, keď sa s novým ročníkom speváckej šou poponáhľali po jej rekordnom vlaňajšom úspechu (vývoj sledovanosti Superstar 2020).

Vysmiata a spokojná Porota poriadne zaťažila rozpočet Superstar 2021

Superstar vďaka zmenám v porote a dramaturgii, ale najmä prvej vlne pandémie covidu, ktorá uzavrela Slovensko do domácností, zažila minulý rok mimoriadne obrodenie sledovanosti, ktoré vrcholilo až do samotného finále, ktoré lámalo viacročné rekordy celej šou. Tento rok to bol však už ale úplne iný príbeh, mieriaci takmer na úplné dno sledovanosti.

Talentovým šou sa tento rok nedarilo

Talentovým šou sa túto jeseň vôbec nedarilo, keď spoločne s konkurenčnou šou Česko Slovensko má talent zaznamenala aj Superstar svoj vôbec najhorší ročník v histórii.

Najslabšie čísla sledovanosti sa s oboma šou ťahali už od ich začiatku vysielania, keď okrem Talentu aj Superstar zaznamenala v tomto roku svoj dosiaľ najhorší štart ratingom iba 7,2 %, čo bolo o vyše dva a pol ratingu menej než v predošlom ročníku. Následne zažila aj najslabšiu kastingovú fázu, ktorá sa ratingovo hýbala na úrovni 8 – 9 %, sledovanosť Superstar v ďalšom priebehu ešte klesala k úrovni 7 %.

Najväčší prepad zažila s druhým živým finálovým kolom v nedeľnom vysielaní, kedy prepadla s ratingom len 5,2 % a podielom 15,3 %.

Superstar v samotnom finále zvrátila prepad na dno celého ročníka, keď porástla k najlepším číslam aktuálnej série.

Superfinále Superstar 2021 dosiahlo ostatnú nedeľu v komerčnej cieľovke rating 8,6 % s podielom 24,2 %, čím sa priblížilo k maximám z kastingovej fázy, v ktorej sa najvyššie ťahala pod hranicu 9 %.

Napriek tomu sa Superstar nevyhla ani uzavretiu ročníka na najslabších číslach, keď šlo o dosiaľ najmenej sledované finále s celkovo 446-tisíc divákmi.

Vývoj sledovanosti finále federálnych ročníkov Superstar (celkový počet divákov 12+*)

Superfinále 2009 (20. december) / vyše 1,3 milióna divákov
Superfinále 2011 (5. jún) / 962-tisíc divákov
Superfinále 2013 (2. jún) / 637-tisíc divákov
Superfinále 2015 (6. december) / 597-tisíc divákov
Superfinále 2018 (10. jún) / 489-tisíc divákov
Superfinále 2020 (31. máj) / 678-tisíc divákov

Celkový počet SMS bol v minuloročnom finále približne 825.000. Víťazka Barbora Piešová (na foto) teda dostala v prepočte viac ako 272.250 hlasov, až 222.750 tak pripadlo Diane Kovaľovej, ktorá mala o rovných 6 % menej SMS hlasov. Inými slovami, medzi Dianou a víťazstvom stálo len okolo 49.500 hlasov. Tento rok sa dajú očakávať nižšie čísla.

Víťazom opäť Slovák! V rámci federálnych sérií po aktuálnom ročníku dominujú medzi víťazmi súťažiaci zo Slovenska

Superstar tento rok priniesla jubilejný desiaty ročník v rámci vysielania v oboch krajinách. Tri série prebehli separátne na Slovensku a v Česku, následne sa šou spojila do federálnej verzie, ktorá bola v poradí už siedma.

Tohtoročné finále ovládol Slovák, keď sa víťazom Superstar 2021 stal Adam Pavlovčin, ktorý dostal najviac diváckych hlasov spomedzi štyroch finalistov. Na druhom mieste skončila Elizabeth Kopecká, na treťom mieste Nikolas Bitkovskij.

Zo siedmich federálnych ročníkov trikrát spevácku súťaž vyhrali Česi. Prvú česko-slovenskú Superstar suverénne ovládol Martin Chodúr, tretiu v poradí Sabina Křováková a piatu sériu Tereza Anna Mašková.

Štyrikrát sa z víťazstva tešili Slováci, v druhej sérii Lukáš Adamec, vo štvrtej Emma Drobná, vlani súťaž vyhrala Barbora Piešová a najnovšie o rok neskôr Adam Pavlovčin. Víťazstvom Pavlovčina sa zároveň skončilo striedanie víťazov, keď vôbec prvýkrát federálnu verziu dva razy po sebe vyhral súťažiaci z rovnakej krajiny.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 sa do údajov sledovanosti započítava aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

rNUlife.sk / mediaboom.sk

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.