Spoločnosť InoBat Auto predstavila prvú inteligentnú batériu na svete

• Európsky výrobca batérií do elektromobilov InoBat Auto predstavil na GLOBSEC Tatra Summit 2020 prvú fyzicky vyrobenú inteligentnú batériu.
• Vývoj týchto inteligentných batérií riadi umelá inteligencia, pričom hromadne sa začnú vyrábať už budúci rok.
• Ide o prelomovú technológiu svojho druhu, ktorá navyše nie je pri svojej výrobe tak závislá od kobaltu. Ten je totiž v rámci ochrany životného prostredia najkritickejším bodom v rámci výroby.

Vízia sa stáva realitou. Po roku vývoja a výskumu InoBat Auto predstavila prvú inteligentnú batériu pre elektromobily na svete. Tá je výsledkom prepojenia umelej inteligencie a High Throughput technológie.

Spoluzakladateľ a CEO InoBat Auto Marián Boček vysvetľuje, že žiadny iný výrobca batériových článkov nemá tak rýchlu a efektívnu technológiu na testovanie a objavovanie chemických zložení batérií ako ich spoločnosť. Batérie tak môžu byť komerčne dostupné nielen podstatne rýchlejšie oproti konkurencii, ale aj prispôsobené na mieru pre akékoľvek elektrické vozidlá.

"Som rád, že môžem s hrdosťou svetu predstaviť prvý inteligentný batériový článok. InoBat Auto je svetovým lídrom v tejto oblasti a naša vízia vytvoriť najlepšie batérie prispôsobené tak, aby vyhovovali najvyšším potrebám výkonu, bezpečnosti a nákladov na elektrické vozidlá, je dnes realitou.“

Inteligentné batérie od InoBat Auto tak ponúkajú zvýšenie prevádzkového dojazdu pre súčasné najlepšie elektrické vozidlá vo svojej triede takmer o 20% pomocou vysokej optimalizácie priepustnosti a zvýšenej účinnosti.

Z technického hľadiska plánuje Inobat Auto poskytnúť zákazníkom do konca roku 2023 hustotu energie 330 Wh/kg a 1 000 Wh/I. Z hľadiska životného prostredia budú inteligentné batérie od InoBat Auto schopné znížiť závislosť od kobaltu, čo je jedným z dôležitých environmentálnych cieľov. Tým však podľa Mariána Bočeka nekončia - ide o zelený a udržateľný projekt, ktorý chce výrazne prispieť k uhlíkovej neutralite.

„Našim dlhodobým cieľom je odstrániť nikel z našich batérií a ďalej rozvíjať anódové technológie, aby sme sa nakoniec mohli zamerať na 500 Wh/kg. Snažíme sa o zelený prístup v rámci celého dodávateľského reťazca, čoho dôkazom je okrem iného aj to, že naša linka vo Voderadoch bude využívať obnoviteľné zdroje energie. Tým, že ide o brownfield a nie greenfield
projekt, sme šetrní k prírode, pôde, vode aj vzduchu.“

Výskumno-vývojové centrum a výrobná linka InoBat Auto sa začnú stavať ešte v tomto roku, pričom výroba prvých lítium-iónových batériových článkov je naplánovaná na rok 2021. Po výskumno-vývojovom centre a výrobnej linke bude do roku 2025 nasledovať 10 GWh gigatováreň, ktorá výrazne znásobí výrobné kapacity pre európsky trh s elektrickými autami.

Spíkri a moderátori | SlovakiaTech
Marián Boček je spoluzakladateľom a riadiacim partnerom v spoločnosti IPM. Je tiež spoluzakladateľom a generálnym riaditeľom spoločnosti InoBat Auto, ktorá sa zaoberá výskumom, vývojom a výrobou batérií s dlhodobým cieľom prinášať na európsky trh nové energetické riešenia. Marián Boček má viac ako pätnásť rokov skúseností v bankovníctve a investovaní po celom svete. V Spojených štátoch, Európe, Latinskej Amerike, Afrike, Ázii a na Blízkom východe uskutočnil súkromné kapitálové a investičné bankové transakcie za viac ako 10 miliárd USD. Pred spoluzaložením spoločnosti IPM bol Marián Boček riaditeľom spoločnosti InfraMed Infrastructure, jedného z najväčších súkromných investičných fondov na rozvíjajúcom sa trhu. Svoju kariéru začal v globálnom tíme Lehman Brothers pre oblasť M&A / investičného bankovníctva v New Yorku, ktorý v roku 2008 prevzala spoločnosť Barclays Capital.

InoBat Auto ukázala prvú inteligentnú batériu na svete len pár dní po tom, ako sa k jej tímu pripojil bývalý CEO Aston Martin a COO spoločnosti Nissan Dr. Andy Palmer. Ako neexekutívny podpredseda chce podporiť víziu spoločnosti v oblasti elektrifikácie.

„Teší ma, že aj ja môžem byť súčasťou tímu v InoBat Auto. Naším cieľom je urýchliť implementáciu riešení elektromobility v Európe vyvinutím plne integrovaného hodnotového reťazca, ktorý zvýši globálnu konkurencie schopnosť európskeho hospodárstva a poskytne dlhodobo udržateľné riešenie pre automobilový trh.“

Za InoBat Auto stojí silné konzorcium investorov a technologických spoločností, vrátane vedúceho investora IPM Group (IPM) - najrýchlejšie rastúceho správcu aktív v odvetví InfraTech, ktorý sa špecializuje na prinášanie prelomových technológií do Európy. Medzi strategických investorov a partnerov patria ČEZ, Matador, AEN, Across, MSM Group, Manz AG a Wildcat Discovery Technologies.


Technické špecifikácie batérie v porovnaní so súčasným trhovým štandardom:
Batéria NMC622 NMC811
Dostupnosť 2020 Q12021
Dojazd +6% až +20%

„Obrovskou výhodou InoBat Auto je jeho poloha, keďže aj recyklácia môže byť centralizovaná pre daný stredoeurópsky región. Tým sa zníži vplyv prepravy opotrebovaných batérií na životné prostredie. Okrem toho, Slovensko má tiež výhodu v rámci využitia jadrovej energie. To znamená, že výroba batérií na Slovensku bude mať podstatne nižšiu uhlíkovú stopu, čo prispieva aj k celkovej myšlienke e-mobility.“ Ing. Martina Petraníková, Univ. Chalmers

O InoBat Auto
InoBat Auto je slovenská spoločnosť, ktorá buduje prvú plne integrovanú továreň svojho druhu na výrobu batérií pre elektrické vozidlá, pokrývajúcu vlastný výskum a vývoj (R&D) pre vlastnú výrobu batérií v plnom rozsahu. InoBat Auto bol vytvorený spoločnosťou InoBat a Wildcat Discovery Technologies („Wildcat“). R&D je založené na platforme High Throughput Process (HTP) od spoločnosti Wildcat, ktorá zabezpečuje vlastný výskum s neustálym vývojom a vylepšovaním batérií novej generácie a ich komponentov. To vedie k vysoko kvalitným
batériovým článkom so schopnosťou nepretržite a rýchlo ich vylepšovať pomocou HTP a AI.

www.inobat.eu

rNUlife.sk / Mario Marcinek, NEUROPEA

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.