Vlastník značky Zara zvýšil v 1. polroku zisk o viac než 40 %

Spoločnosť Inditex, vlastník značky Zara, oznámil zvýšenie zisku za 1. polrok súčasného obchodného roka o viac než 40 %, čím prekonala aj očakávania trhov. K vysokému zisku prispel rast tržieb o vyše 13 %.

Inditex uviedol, že za prvých šesť mesiacov obchodného roka 2023/2024, čo predstavuje obdobie od februára do konca júla, zaznamenal čistý zisk 2,5 miliardy eur. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho obchodného roka to znamená rast o 40,1 %. Zisk pred úrokmi, daňami a odpismi (EBITDA) sa zvýšil o 15,7 % na 4,7 miliardy eur.

Výsledky podporil výrazný rast tržieb. Tie dosiahli 16,9 miliardy eur, čo medziročne predstavuje rast o 13,5 %. Po úprave o kurzové vplyvy sa tržby zvýšili o 16,6 %. Spoločnosť uviedla, že k výraznému rastu tržieb prispel fakt, že kolekcia jar/leto mala u zákazníkov úspech.

Záujem zákazníkov pretrváva aj naďalej. Podľa Inditexu sa tržby z kamenných obchodov aj cez internet za obdobie od začiatku augusta do 11. septembra zvýšili po úprave o kurzové vplyvy medziročne o 14 %.

Analytici očakávajú, že silná finančná pozícia umožní Inditexu aj v súčasnej nepriaznivej ekonomickej situácii naďalej priťahovať zákazníkov. Zatiaľ čo iné spoločnosti prispôsobujú ceny inflácii, Inditex ich podľa analytikov bude môcť udržiavať na stabilnej úrovni, prípadne ich ešte znižovať

Španielsky odevný koncern Inditex, ktorý vlastní značku Zara, každý rok rastie

Španielsky odevný koncern Inditex, ktorý vlastní značku Zara, zaznamenal v 1. kvartáli minulého roka tiež výrazný nárast zisku aj napriek zatvoreniu obchodov v Rusku pre jeho útok na Ukrajinu

V prvých mesiacoch minulého fiškálneho roka 2022/23 zvýšil Inditex čistý zisk o 80 percent na 760 miliónov eur zo 440 miliónov eur v rovnakom období pred rokom, ktoré ešte výrazne poznačila pandémia.

Majiteľom najväčšieho svetového malopredajcu módy je 86-ročný miliardár a najbohatší Španiel Amancio Ortega. Spoločnosť si zachovala svoj výhľad nezmenený a uviedla, že "stále vidí silné rastové príležitosti", keďže v súčasnosti má len nízky podiel na trhu v 213 krajinách, kde pôsobí.

Inditex bol medzi prvými módymi maloobchodníkmi, ktorí zvýšili ceny v reakcii na rastúcu infláciu na začiatku minulého roka. Jeho vyššia a viac rozmanitá cenová stratégia mimo svojho domáceho trhu Španielska mu pomohla dosiahnuť rekordné marže.

Analytici z Bank of America a Royal Bank of Canada hovoria, že Inditex stavajú na tom a sú v lepšom postavení než jeho konkurenti na to, aby konkuroval ponukou stabilných cien a dokonca ich aj znížil v budúcom roku, aby pokračoval vo svetovom raste. Celosvetovo zredukoval Inditex svoje obchody z 5 801 na 5 745 v druhom štvrťroku v druhom štvrťroku.

Zara sa snažila prilákať viac ambicióznych zákazníkov spojením svojej značky s luxusom, na rozdiel od rýchlej módy. Minulý týždeň predstavila kolekciu s oslavovaným módny fotografom Stevenom Meiselom, spolu s aktuálnou kampaňou módnej kolekcie, kde sa objavujú supermodelky vrátane Lindy Evangelisty.

Od júla obnovuje Inditex zásadne aj boj proti krádežiam v obchodoch, zavádza nové čipy, ktoré sú vsadené priamo do odevov, v jesenných a zimných kolekciách, informovala spoločnosť pre agentúru Reuters.

Prechod na systém s mäkkým alarmom má za cieľ znížiť čas na pokladni až o 50 %, hoci zatiaľ len malý počet položiek ich má momentálne nainštalované.

Bio

Zara je sieť značkových obchodov s odevmi, ktorá patrí do skupiny Inditex Group, ktorú založil španielsky podnikateľ Amancio Ortega. Prvý obchod Zara bol otvorený v roku 1975.

Amancio Ortega, zakladateľ Inditex, ktorý už v roku 2017 dosiahol čistý zisk 3,4 miliardy eur.

Sieť ponúka kombináciu klasických, trendových a voľnočasových modelov pre všetky vekové kategórie. Jednotlivé módné kolekcie tiež obsahujú množstvo doplnkov a kozmetiky. Zakladateľ Ortega sa napriek svojmu pokročilému veku stále podieľa na tvorbe nových kolekcií - sám schvaľuje alebo zamietne nové modely.

Inditex vlastní osem značiek, medzi ktoré okrem Zary patrí Massimo Dutti či Stradivarius.

Skupina po ruskej invázii koncom februára minulého roka zavrela všetky svoje obchody na Ukrajine a 5. marca zastavila všetky maloobchodné aktivity v Rusku, ktoré bolo jej najväčším trhom po Španielsku. Inditex zavrel všetkých 502 predajní v Rusku a zastavil aj online predaj.

Od roku 2016 je v Slovenskej republike spustený aj internetový predaj online.

rNUlife.sk / CNBC, teraz

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.