Stabilita na prvom mieste. To je nielen jedna z kľúčových hodnôt, ale aj hlavná myšlienka aktuálnej zamestnávateľskej kampane spoločnosti Lidl Slovenská republika. Zdôrazňuje ňou, že je zamestnávateľom, na ktorého sa dá spoľahnúť nielen počas pandémie.
„Práca v Lidli nie je len zamestnanie. Sme pevnou súčasťou života na Slovensku, ale predovšetkým života ľudí, ktorí u nás pracujú. Nielen v časoch dobrých, ale aj počas pandémie, keď viacerí zamestnávatelia dočasne zatvárajú svoje brány, alebo dokonca končia svoju existenciu,“ vysvetľuje hlavný motív kampane Zuzana Baloghová, ktorá v Lidl vedie personálny úsek.
V kampani sú zamestnanci prezentovaní bez tradičných uniforiem počas ich voľnočasových aktivít. Lidl tým ukazuje nielen úprimnosť a otvorenosť v komunikácii, ale aj to, že stabilita v zamestnaní presahuje aj do súkromného života zamestnancov.
![](http://www.nulife.sk/wp-content/uploads/2020/12/vizual-1024x483.png)
Hlavnou postavou prvých vizuálov je Lenka Petríková, ktorá pracuje ako vedúca predaja v Logistickom centre Sereď. V Lidli je to jej štvrtá pracovná pozícia, pričom v tomto obchodnom reťazci pracuje už 12 rokov. „Moje doterajšie pôsobenie v Lidli je potvrdením stability, dynamiky a tiež osobného rozvoja,“ ozrejmila jedna z tvárí kampane. Jej súčasťou je aj Scarlett Šuláková z predajne v Bratislave či manželia Eva a Miroslav Rusnákovci z Logistického centra Záborské. „Práca je férová a stabilná, nakoľko veľa iných podnikov muselo počas pandémie zatvoriť. My, ako potravinársky sektor, sme však stále mali robotu. Nemuseli sme sa báť čo bude zajtra či pozajtra,“ popisuje Eva.
![](http://www.nulife.sk/wp-content/uploads/2020/12/stazeny-soubor-11.jpg)
Lidl je dlhodobo stabilný zamestnávateľ, ktorého cieľom je rozvíjať svojich zamestnancov a zároveň byť jednotkou v odmeňovaní v rámci svojho segmentu. Dlhodobá bude aj komunikácia kampane. Prebiehať bude vo viacerých fázach a v rôznych formátoch, spomenutými vizuálmi teda nekončí, práve naopak. „Naši zákazníci a zamestnanci vedia, že sa nás môžu spoľahnúť. Sme tu pre nich v dobrých i náročnejších časoch, v Malackách, Tvrdošíne, Lučenci aj Snine. Veríme, že touto kampaňou oslovíme aj mnoho z našich budúcich zamestnancov, pretože v Lidli sa nám stále darí vytvárať nové pracovné miesta, na všetkých úrovniach a vo všetkých regiónoch,“ uzavrela Z. Baloghová.
Lidl na Slovensku v 145 predajniach, troch logistických centrách a na centrále zamestnáva približne 5000 ľudí. Nárast platov v priemere o štyridsať percent od jesene 2016, priemerný mesačný plat na pozíciách predavačiek-pokladníčok a predavačov-pokladníkov viac ako 900 €, to je realita v spomenutom diskontnom reťazci. Plný pracovný úväzok v Lidli pritom predstavuje 38,75 hodín týždenne. Lidl je štvornásobným držiteľom prestížneho medzinárodného ocenenia Top Employer Europe a Top Employer Slovakia. Za svoje aktivity vo vzťahu k zamestnancom získal obchodný reťazec aj prestížne ocenenie Via Bona a nedávno opätovne získal prvenstvo aj v súťaži najzamestnávateľ. Na základe hlasovania verejnosti sa Lidl už sedemkrát po sebe tešil z ocenenia Obchodník roka.
![](http://www.nulife.sk/wp-content/uploads/2020/12/vacsina-slovakov-povazuje-lidl-za-dobreho-zamestnavatela_img.jpg)
V roku 2020 investoval Lidl viac ako 2 milióny eur do benefitov pre svojich zamestnancov. Diskont sa primárne zameral na oblasť zdravia a work-life-balance. Počas celého roka zásoboval zamestnancov ochrannými pomôckami, dezinfekciou a rúškami. Lidl zároveň spustil benefitný systém, v rámci ktorého si každý zamestnanec mohol vybrať atraktívne darčeky podľa vlastných preferencií až do výšky 270 €. Kolegyniam a kolegom v prvej línii vyplatil Lidl špeciálnu odmenu za ich nasadenie v neľahkom období v celkovej hodnote takmer jeden milión eur.
Všetko podstatné o Lidli ako zamestnávateľovi nájdete na webe kariera.lidl.sk
rNUlife.sk / Tomáš Bezák, PR LIDL