Festival slovenskej gastronómie nás dokáže zviditeľniť vo svete

METRO GUSTO je najočakávanejší festival slovenskej gastronómie. Prichádza do Bratislavy už 13. – 14. októbra 2023 na Námestie Eurovea. Toto výnimočné podujatie ponúka dvojdňový zážitok plný chutí, odborných tém a poznatkov, kreativity a kulinárskeho umenia na najvyššej úrovni. Súčasťou festivalu bude aj celosvetová najprestížnejšia kuchárska súťaž BOCUSE D'OR SLOVAKIA 2023.

Pod jednou strechou sa 13.-14. októbra 2023 stretnú profesionáli a odborníci zo sveta gastronómie, aby si navzájom vymenili cenné poznatky a inšpirovali sa navzájom vo svojej práci. Široká verejnosť bude môcť ochutnať toto ich umenie.

„Slovenská gastronómia sa za posledné roky posunula vpred. Mladí šéfkuchári, ktorí získali skúsenosti v renomovaných reštauráciách po celom svete, sa v súčasnosti postupne vracajú na našu scénu. Som veľmi rád, že môžeme priniesť festival slovenskej gastronómie METRO GUSTO, ktorý bude ukážkou týchto schopností. Zároveň sme hrdým generálnym partnerom tak renomovanej súťaže akou je BOCUSE D‘OR,“ hovorí Romain Vincent, generálny riaditeľ METRO Slovakia a pokračuje: „S nadšením budem sledovať ako 4 tímy zabojujú o postup do európskeho kola v nórskom Trondheime v roku 2024.“

HoReCa segment a služby súvisiace s cestovným ruchom patria medzi najviac zasiahnuté odvetvia kvôli pandémii, inflačnej a energetickej kríze. „Ešte pred letnou sezónou chýbalo v ‚gastre‘ viac ako 10 000 zamestnancov. Preto sú podujatia tohto typu mimoriadne dôležité. Dnes viac ako kedykoľvek predtým potrebujeme verejnosti ukázať, že práca ľudí v tomto segmente je zaujímavá, atraktívna a aj mimoriadne dôležitá pre ekonomiku,“ vysvetľuje Vojto Artz, šéfkuchár METRO Slovakia a prezident Slovenského zväzu cukrárov a kuchárov.

Vojto ďalej dodáva: „HoReca segment je reťaz na seba naviazaných profesií. Nie sú to len kuchári, a cukrári, ale aj pekári, vinári, pivári, rôzni technológovia, výrobcovia, pestovatelia a mnohí ďalší.“ Preto je cieľom festivalu slovenskej gastronómie METRO GUSTO dostať túto tému bližšie k ľuďom. Hovoriť o trendoch, zaujímavých kombináciách, o snúbení  jedla s vínom.

Národné kolo gastronomického Oscara

BOCUSE D’OR SLOVAKIA 2023
Slovenské národné kolo
Najprestížnejšia kuchárska súťaž na svete, na ktorej sa stretne špička slovenskej gastronómie a zaujímaví zahraniční hostia.

― 4 SÚŤAŽNÉ TÍMY si zmerajú svoje sily v národnom kole
― 2 TÉMY, na ktoré musia pripraviť originálne receptúry
― 5 HODÍN A 35 MINÚT na prípravu a prezentáciu

Festival slovenskej gastronómie METRO GUSTO okrem iného prináša aj podujatie BOCUSE D‘DOR SLOVAKIA 2023. Ide o najslávnejšiu súťaž kuchárskeho umenia na svete, ktorá sa rozrástla v priebehu  svojej viac ako 36 ročnej existencie na všetky kontinenty a je považovaná za gastronomického Oscara.

Stretne sa tu špička slovenskej gastronómie a zaujímaví zahraniční hostia. Štyri súťažné tímy si 13.10. zmerajú svoje sily a schopnosti v národnom kole. Na prípravu a prezentáciu menu budú mať súťažné tímy viac ako 5 hodín.

Jedno z najprestížnejších kulinárskych súťažných podujatí BOCUSE D‘DOR EUROPE 2021, kde nás reprezentoval Peter Duranský, ktorému postup do svertového kola doslova unikol len o vlások

„Už tretíkrát budeme mať možnosť prezentovať kuchárske umenie slovenských kuchárov na medzinárodnej úrovni. Najlepší tím z národného kola postupuje do európskeho kola súťaže. Z európskeho finále potom postúpi 12 krajín do svetového finálového kola, kam sa každý druhý rok prebojuje 24 najlepších z celého sveta. Tím reprezentuje svoju krajinu, nie reštauráciu, či hotel. Ocitne sa v medzinárodnom gastronomickom ringu a bude bojovať za najprestížnejšie ocenenie, ktoré môže kuchár získať,“ konštatuje Peter Duranský, prezident BOCUSE D‘DOR SLOVAKIA.

Viac informácií nájdete na: https://www.metro.sk/gusto.

O spoločnosti METRO

METRO je medzinárodná veľkoobchodná spoločnosť s potravinovým a nepotravinovým sortimentom, ktorá sa špecializuje na uspokojovanie potrieb hotelov, reštaurácií a stravovacích zariadení (HoReCa), ako aj nezávislých obchodníkov. Po celom svete má spoločnosť METRO približne 16 miliónov zákazníkov, ktorí si môžu vybrať, či nakupujú v jednom z veľkoformátových obchodov, objednávajú online a vyzdvihujú svoje nákupy v obchode alebo si ich nechávajú dodať. METRO okrem toho tiež podporuje konkurencieschopnosť podnikateľov a vlastných podnikov pomocou digitálnych riešení, a tým prispieva ku kultúrnej rozmanitosti v maloobchode a pohostinstve. Udržateľnosť je kľúčovým pilierom podnikania spoločnosti METRO. Spoločnosť METRO je európskym lídrom v indexe udržateľnosti Dow Jones. Spoločnosť pôsobí v 30  krajinách s viac ako 700 prevádzkami a zamestnáva viac ako 100 000 ľudí na celom svete.

V roku 2020 oslávila spoločnosť METRO 20 rokov na slovenskom trhu. V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája 764 lokálnych predajcov po celom Slovensku.

www.metro.sk 

www.facebook.com/metro.sk

https://www.instagram.com/metro_sk/

https://sk.linkedin.com/company/metro-cash-&-carry-slovakia

rNUlife.sk / BOCUSE D‘DOR SLOVAKIA / Gabriela Zvonárová, PR

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.