Coca-Cola podporuje sektor HORECA. Reštauráciám zadarmo dodáva nápoje, vybavenie a zabezpečuje reklamu v hodnote 2,4 milióna EUR

Spoločnosť Coca-Cola sa rozhodla svojimi produktami podporiť hotely, kaviarne a reštaurácie pri obnovovaní ich podnikateľských aktivít v časoch pandémie Covid-19. Segment HORECA, ktorý tvorí 40 percent obratu nápojového výrobcu, patrí k vôbec najciteľnejšie zasiahnutým podnikateľským segmentom.

„Posledné mesiace boli ťažké pre ľudí i pre podnikanie. Kým sme ako Coca-Cola boli schopní udržať prevádzku, vrátane opatrení na zaistenie bezpečnosti zamestnancov, je zrejmé, že niektorí z našich kľúčových zákazníkov neboli v tak šťastnom postavení. Preto chceme pomôcť našim maloobchodným partnerom, ktorí po vynútenej pauze znovu otvorili - a to najmä hotelom, kaviarňam a reštauráciám,“ vysvetľuje riaditeľ spoločnosti The Coca-Cola Company pre Slovensko Pawel Ozierski.

Počas karantény v marci a apríli bolo zatvorených 62% prevádzok v segmente HORECA a prakticky všetky hotely, kaviarne a reštaurácie. Legislatívne opatrenia spôsobili celému segmentu na Slovensku prepad príjmov až o jednu štvrtinu v období marca až júna. Dnes je síce 94 percent podnikov opäť v prevádzke, ale reštauratéri v priemere dosahujú len polovičný obrat a stále sa stretávajú s neistotou i nedostatkom zahraničných turistov. Aj preto spustila Coca-Cola kampaň Open Like Never Before/Otvorené ako nikdy predtým, ktorá vyzýva zákazníkov, že hoci už všetko nebude ako predtým, môžu svojou návštevou pomôcť reštauratérom a pokúsiť sa urobiť svet skromnejším i lepším.

Zdroj: Coca-Cola

Spoločnosť počas prvého týždňa v auguste prišla s akčnou ponukou „Táto Coca-Cola je na nás“, keď zákazníci vo vybraných reštauráciách mohli získať nápoj Coca-Cola zdarma. Bezplatne dodala nápoje do 5 000 prevádzok, sety nábytku do 1 200 barov i reštaurácií (ČR 800 a SR 400) a vybavila podniky takmer 2 000 sadami ďalších doplnkov. Pritom sa okrem iného spojila s brnianskymi architektmi z projektu Gastro žije! a vybrané reštaurácie (v Bratislave reštauráciu Dunajský pivovar, v Prahe reštauráciu Parčík na Proseku) vybavila dizajnovým originálnym Stoolky nábytkom, ktorý bol navrhnutý z ekologických materiálov práve v čase pandémie.

„Potešilo nás, že si Coca-Cola všimla našu iniciatívu Gastro žije!, ktorej cieľom bolo čo najrýchlejšie otvorenie gastro prevádzok a zmiernenie dopadov koronakrízy na ich prevádzkovateľov. Realizácia spoločného projektu a vybavenie niekoľkých reštaurácií funkčným nábytkom Stoolky v rámci kampane Open Like Never Before je pre nás veľkou cťou a sme radi, že sme mohli aspoň takto prispieť k oživeniu HORECA segmentu," komentuje Václav Kocián, spoluautor konceptov Gastro žije! a Stoolky.

Dôležitou súčasťou pomoci sú tiež investície do on-line i off-line reklamy pre jednotlivé prevádzkarne grátis a na mieru pomocou aplikácie Ad Generator, plagátov a billboardov. „Vybavenie pomôže barom a reštauráciám v momente, keď na to samy nemajú dostatok prostriedkov a prichádza v čase, keď zákazníci dbajú o svoje zdravie a uprednostňujú posedenie vonku. Investície do reklamy prinesú zviditeľnenie reštaurácií v  mieste ich pôsobenia smerom k zákazníkom,“ dodáva Mária Kolarovská, obchodná riaditeľka pre Slovensko, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.

Zdroj : Stoolky

V rámci iniciatívy Open Like Never Before/Otvorené ako nikdy predtým investovala Coca-Cola celkom 2,4 milióna EUR v Česku a na Slovensku. Ďalšieho pol milióna EUR zamierilo do podpory reklamy v kinách a televízii. Samotná spoločnosť však tiež čelila niekoľkým problémom a výzvam. Z dôvodu pandémie musela byť v apríli dočasne pozastavená všetka plánovaná marketingová činnosť a zdroje boli presmerované tým najpotrebnejším v prvej línii, vrátane Slovenského a Českého červeného kríža. V súčasnosti už Coca-Cola podporuje svojich najviac postihnutých maloobchodných partnerov.

Coca-Cola ako najväčšia nápojová spoločnosť ponúka na Slovensku a v Česku kompletné portfólio nealkoholických nápojov. V úspešnom minulom roku zaznamenala zisk vo výške 14,6 miliónov EUR. Zároveň realizovala ambiciózne akvizície závodu Natura v Teplicích nad Metují na miestnej úrovni a reťazca Costa Coffee na globálnej úrovni.

rNUlife.sk / Zlatica Baltazarovičová, PR

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.