Popularita talianskych šumivých vín v USA stúpa, keďže Američania unavení z pandémie ochorenia COVID-19 si obľúbili a užívajú neskoré raňajky, tzv. brunch.
Dovoz talianskeho prosecca do USA sa v roku 2021 zvýšil až o 40 % oproti úrovniam pred pandémiou, podľa údajov Konzorcia Prosecco DOC. To podporilo zisky jeho výrobcov.
Prosecco je v USA čoraz obľúbenejšie, pretože je lacnejšie ako francúzske šampanské. Vyhľadávajú ho najmä mladší spotrebitelia. Prosecco sa tiež zaslúžilo o to, že šumivé vína získali "punc" bežnej každodennej záležitosti aj vďaka tzv. brunchu, teda neskorým a bohatým raňajkám, ktoré nahradia aj obed. Konzumácia tohto talianskeho šumivého vína tak už nie je spájaná len so sviatkami a oslavami. Vzhľadom na to, že pandémia ustupuje a ľudia v USA sa znovu stretávajú, dopyt po proseccu stúpa.
"Prosecco sa stalo základným kameňom kultúrnej ikony, ktorou je brunch," povedal Stephen Rannekleiv, riaditeľ oddelenia výskumu potravín a poľnohospodárstva v Rabobank International v New Yorku. "Je to ľahké pitie a nemusíte pri ňom siahnuť hlbšie do vrecka," dodal.
Američania už pijú toľko prosecca, že do USA teraz smeruje takmer 20 % jeho celkovej produkcie. Stúpa najmä popularita ružového Prosecca DOC Rosé.
USA doviezli v roku 2021 až 25,5 milióna galónov (1 galón = 3,78541 litra) prosecca v hodnote 519 miliónov USD (509,32 milióna eur). To je 40-percentný nárast oproti roku 2019.
*(1 EUR = 1,019 USD)
rNUlife.sk / Bloomberg, tasr