Američania si obľúbili talianske prosecco, jeho spotreba v USA raketovo stúpa

Popularita talianskych šumivých vín v USA stúpa, keďže Američania unavení z pandémie ochorenia COVID-19 si obľúbili a užívajú neskoré raňajky, tzv. brunch.

Dovoz talianskeho prosecca do USA sa v roku 2021 zvýšil až o 40 % oproti úrovniam pred pandémiou, podľa údajov Konzorcia Prosecco DOC. To podporilo zisky jeho výrobcov.

Prosecco je v USA čoraz obľúbenejšie, pretože je lacnejšie ako francúzske šampanské. Vyhľadávajú ho najmä mladší spotrebitelia. Prosecco sa tiež zaslúžilo o to, že šumivé vína získali "punc" bežnej každodennej záležitosti aj vďaka tzv. brunchu, teda neskorým a bohatým raňajkám, ktoré nahradia aj obed. Konzumácia tohto talianskeho šumivého vína tak už nie je spájaná len so sviatkami a oslavami. Vzhľadom na to, že pandémia ustupuje a ľudia v USA sa znovu stretávajú, dopyt po proseccu stúpa.

"Prosecco sa stalo základným kameňom kultúrnej ikony, ktorou je brunch," povedal Stephen Rannekleiv, riaditeľ oddelenia výskumu potravín a poľnohospodárstva v Rabobank International v New Yorku. "Je to ľahké pitie a nemusíte pri ňom siahnuť hlbšie do vrecka," dodal.

Američania už pijú toľko prosecca, že do USA teraz smeruje takmer 20 % jeho celkovej produkcie. Stúpa najmä popularita ružového Prosecca DOC Rosé.

USA doviezli v roku 2021 až 25,5 milióna galónov (1 galón = 3,78541 litra) prosecca v hodnote 519 miliónov USD (509,32 milióna eur). To je 40-percentný nárast oproti roku 2019.

*(1 EUR = 1,019 USD)

rNUlife.sk / Bloomberg, tasr

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.