V supermarketoch BILLA nastala „Doba slovenská“ ako reakcia na hlad zákazníkov po slovenských výrobkoch

Spoločnosť BILLA spustila nový pútavý projekt na podporu predaja slovenských potravín, keď v každej jednej predajni na Slovensku nastala „Doba slovenská“. Zviditeľňujú sa slovenské výrobky na pultoch i v chladiarenských vitrínach, čerstvý i trvanlivý sortiment. Spoločnosť BILLA sa verejne zaviazala už koncom minulého roka zvýšiť predaj slovenských potravín o 10 %, a zároveň aj navýšiť ich podiel na svojich pultoch. Len za prvý kvartál tohto roka vzrástol medziročne predaj slovenských potravín v BILLA o viac ako 14 %, čím svoju ponuku rozšírila o viac ako 80 nových slovenských výrobkov.

Projekt Doba slovenská je prejavom hrdosti na lokálne výrobky a symbolom dôvery v kvalitu slovenských potravín. Pozorne načúvame našim zákazníkom a v súlade s tým, čo majú radi, upravujeme našu ponuku. Našim cieľom je ponúknuť spotrebiteľovi široký sortiment a prichádzať s novinkami. Mala by to byť jeho voľba, ktorý z mnohých produktov si vyberie. Nemal by to byť obchod, ktorý spotrebiteľovi ponúkne na výber dva druhy mlieka, syra či šunky. Trendom posledného obdobia sú lokálne, čerstvé a kvalitné potraviny od domácich výrobcov. Práve tie sa snažíme zaradiť do nášho sortimentu už niekoľko rokov, veď aj naša obľúbená privátna značka Slovenská farma je tu už od roku 2013. Veríme, že Doba slovenská ešte viac prispeje k hrdosti a obľúbenosti slovenských potravín,“ povedal pri príležitosti odštartovania dlhodobého projektu Dariusz Bator, generálny riaditeľ spoločnosti BILLA na Slovensku.

Slováci chcú nakupovať slovenské potraviny, preto právom možno označiť túto novú etapu v modernom maloobchode ako boom v záujme a preferencií slovenských potravín u samotných zákazníkov.

Slávnostné otvorenie projektu "Doba slovenská", zľava Dariusz Bator, generálny riaditeľ spoločnosti BILLA na Slovensku. minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ján Mičovský a Jaroslav Karahuta, predseda výboru NR SR pre pôdohospodárstvo a životného prostredie

Uplynulé mesiace nám jasne ukázali, aká dôležitá a nevyhnutná je podpora slovenských potravinárov. Byť patriotom je však pre naše potravinárstvo kľúčové nielen v tých kritických, ale aj v dobrých časoch. Našou prioritou je zvyšovanie potravinovej sebestačnosti Slovenska, v ktorej dostupnosť slovenských potravín v obchodoch hrá kľúčovú úlohu. Preto vrele vítame iniciatívu podieľať sa na dosahovaní tohto spoločného cieľa. Slovenské potraviny si skutočne zaslúžia viac priestoru na pultoch a lepšie zviditeľnenie,“ zdôraznil minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ján Mičovský.​

BILLA, ako dôležitý hráč na slovenskom maloobchodnom trhu, zvyšuje podiel slovenských výrobkov na svojom pulte z roka na rok. „V minulom roku sme predali slovenské potraviny v hodnote viac ako 321,5 mil. eur. V mnohých kategóriách prekračuje podiel predaja slovenských výrobkov viac ako polovicu, napr. v oblasti mäsových výrobkov, lahôdok, pečiva, mliečnych výrobkov, nápojov. Veľmi ma teší, že sa nám v minulom roku podarilo dohodnúť spoluprácu s viac ako 20 novými slovenskými dodávateľmi a na našich pultoch pribudli od nich desiatky nových produktov. Zároveň by som rád vyzdvihol, že komunikujeme s ďalšími slovenskými producentami o novej spolupráci. Záleží nám na budovaní korektných obchodných vzťahov, dlhodobých partnerstvách a inovatívnych riešeniach. Som rád, že môžem povedať, že z TOP 50 našich dodávateľov tvoria slovenskí takmer polovicu,“ vyzdvihuje Dariusz Bator.

Medzi najobľúbenejšie slovenské potraviny v BILLA patria rožok, maslo, šunka, kuracie rezne, zemiaky a mlieko.

minister v debate s novinármi

Oceňujem túto snahu a teší ma i skutočnosť, že BILLA napriek svojej tržnej sile, nemá problém sa zapojiť aj do nových a zdanlivo neznámych projektov, čo sa ukázalo nedávno pri zahájení predaja slovenských jahniat, kde BILLA ako prvá spustila predaj tejto kvalitnej slovenskej lahôdky. Z pozície predsedu výboru NR SR pre pôdohospodárstvo a životné prostredie budem iniciovať maximum legislatívnych úprav, aby sme zjednodušili vstup slovenských producentov na pulty obchodných reťazcov. Slovensko má ideálne podmienky na produkciu potravín mierneho klimatického pásma a som presvedčený, že táto naša klimatická výhoda sa prejaví každoročným zvyšovaním podielu slovenských výrobkov, čím sa výrazne prispeje k potravinovej sebestačnosti štátu a k rozvoju slovenských regiónov. Aj vďaka zvýšeniu predaja slovenských výrobkov a presne projektami ako sú „Doba slovenská“ spoločnosť BILLA napomáha k tomu, aby sa zo slovenského vidieka stalo skutočné miesto pre život a aby aj slovenské mestá mali vždy k dispozícii „Zdravé slovenské potraviny“,“ hovorí Jaroslav Karahuta, predseda výboru NR SR pre pôdohospodárstvo a životného prostredie.

Spoločnosť BILLA podporuje celoslovenských i lokálnych výrobcov dlhodobo a bude v tom aj pokračovať. Príkladom je ponuka produktov pod privátnou značkou Slovenská farma. Toto označenie je garanciou 100 % slovenského pôvodu, aktuálne sú takto v predajniach BILLA označené ovocie a zelenina, ale aj mäso.„Práve ovocie a zelenina je kategória, v ktorej rastie podiel predaja slovenských produktov najrýchlejšie, o takmer pätinu. Slovenská farma je však len jednou z privátnych značiek BILLA na Slovensku. Tržby za predaj výrobkov pod privátnymi značkami predstavujú v BILLA zhruba 21 % z celkových tržieb, pričom medziročne zaznamenáva BILLA nárast o zhruba 2-3 %. Slovenské produkty v rámci privátnych značiek tvoria až 42 % obratu na celom obrate privátnych značiek, pričom prevládajú čerstvé produkty – mliečne výrobky, chlieb a pečivo, ovocie a zelenina a mäso,“ dodáva D. Bator.

Slováci sú hrdí na slovenské tradície, zvyky a symboly. S hrdosťou nosia šaty s folklórnymi prvkami, fandia nielen našim reprezentantom v hokeji a futbale, ale aj v ďalších športoch ako je lyžovanie, biatlon, v lete cyklistika, či kanoistika. A čoraz viac si vychutnávajú aj typicky slovenské potraviny. Súčasťou dlhodobého konceptu Doba slovenská je preto aj vzdelávanie a informovanie širokej verejnosti o tradíciách, výhodách a ľudských príbehoch, ktoré sú spojené so slovenskými potravinami a dodávateľmi. Zákazníci v BILLA si tak začínajú uvedomovať, že kúpou slovenských potravín môžu symbolicky potriasť rukou jednej zo stoviek slovenských firiem, farmárov či pestovateľov.

Dlhodobú spoluprácu so spoločnosťou BILLA zo slovenských partnerov zhodnotil Ján Husák, obchodný riaditeľ spoločnosti TAMI, Tatranská mliekareň, a.s, nasledovne : „Sme veľmi radi, že môžeme spolupracovať so spoločnosťou BILLA, nakoľko v tejto spolupráci vidíme hneď niekoľko pozitív. Veľkým benefitom je podpora slovenských produktov s označením SK. Oceňujeme, že to bola práve spoločnosť BILLA, ktorá nás ako producentov mlieka a mliečnych výrobkov podržala v krízových časoch a odolala tlaku spojenom s pretláčaním dumpingových cien a komodít zo zahraničia. Práve týmto krokom výrazne prispela k stabilite a udržateľnosti tohto slovenského „bieleho zlata“. Dôležitým faktorom spolupráce je aj samotná flexibilita a sledovanie trendov, ktoré spoločnosť BILLA vykazuje zaraďovaním noviniek a inovačných produktov od slovenských producentov. Tieto, ale aj mnoho iných pozitív, robia z našej spolupráce dlhodobo spoľahlivé partnerstvo.“

rNUlife.sk / Ing. Kvetoslava Kirchnerová, PR BILLA Slovensko

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.