Bratislava, Slovensko – Nadácia Pontis opäť vyzdvihla špičku zodpovedného podnikania na Slovensku! V 25. ročníku prestížneho ocenenia Via Bona Slovakia sa o titul najlepších uchádzalo neuveriteľných 51 veľkých, stredných a malých firiem.

Nezávislé komisie plné expertov z firemného, neziskového a verejného sektora vybrali víťazov spomedzi 21 finalistov v siedmich kategóriách.
Systémová zodpovednosť nad jednorazovými gestami
„Zodpovedné podnikanie nie je o jednorazových daroch či peknom PR, ktoré prevažuje nad obsahom,“ zdôraznil Michal Kišša, výkonný riaditeľ Nadácie Pontis. „Vidíme, že čoraz viac firiem systematicky integruje princípy udržateľnosti, diverzity a podpory komunít do svojho každodenného fungovania. Firmy, ktoré sme ocenili tento rok, ukazujú, že je možné dosahovať biznisové úspechy a zároveň pozitívne meniť svet okolo nás.“
Víťazi kategórií: Príbehy inšpirácie a pozitívnych zmien
Pozrime sa, ktoré spoločnosti si odniesli cenné ocenenia a aké inovatívne prístupy prinášajú do sveta zodpovedného podnikania:
- Zodpovedná veľká firma: Titul získala spoločnosť Deutsche Telekom IT Solutions. Jej dlhodobé pôsobenie na východnom Slovensku je príkladom, ako firma významne prispieva k rozvoju IT ekosystému, zabraňuje odlivu talentov a prepája firemné know-how so spoločenskými potrebami regiónu.
- Cena za inkluzívne zamestnávanie: Ocenenie si odniesol projekt Vlčie sirupy a Uličské pirohy. Ide o inšpiratívny prístup k zamestnávaniu rómskych žien v regióne s nedostatkom pracovných príležitostí, čo má pozitívny dopad na celú komunitu a životy rodín.
- Cena za klimatickú zodpovednosť: Získal ju Kaufland za príkladné a dlhodobé uchopenie korporátnej stratégie potvrdenej certifikáciou, ktorú realizuje prostredníctvom lokálnych riešení.
- Cena za spoločenskú inováciu: Uspela spoločnosť Lab.cafe. Ocenili ju za vytváranie príležitostí na rozvoj technických zručností, podporu kreatívneho myslenia mladých ľudí a budovanie aktívnej komunity.
- Cena za pozitívnu zmenu v komunite: Víťazom sa stala spoločnosť Tesco Stores SR. Odniesla si ocenenie za citlivé a dôstojné odtabuizovanie témy menštruačnej chudoby a zlepšenie prístupu k menštruačným potrebám.
- Cena za zodpovednú kampaň: Historicky prvé ocenenie v tejto kategórii získal Orange. Ocenili ho za citlivú reflexiu pálčivej témy kyberšikany prostredníctvom kampane „Influendcérky“, ktorá je súčasťou dlhodobého úsilia firmy o bezpečnosť v online priestore.
- Zodpovedná malá/stredná firma: Ocenenie získala rodinná stavebná spoločnosť Dynamik Holding. Preukázala transformáciu rodinného biznisu na stavebnú firmu s vysokou pridanou hodnotou, postavenú na vysokých etických štandardoch, udržateľnosti a príkladnej starostlivosti o zamestnancov.
Nadácia Pontis prostredníctvom ocenenia Via Bona Slovakia opäť ukázala, že zodpovedné podnikanie nie je len fráza, ale reálny záväzok firiem, ktoré menia Slovensko k lepšiemu.
rNUlife.sk / Daniel Mičuda, foto: Via Bona