Ocenenie Via Bona Slovakia: 51 firiem súťažilo o titul Najzodpovednejších podnikov roku!

Bratislava, Slovensko – Nadácia Pontis opäť vyzdvihla špičku zodpovedného podnikania na Slovensku! V 25. ročníku prestížneho ocenenia Via Bona Slovakia sa o titul najlepších uchádzalo neuveriteľných 51 veľkých, stredných a malých firiem.

Nezávislé komisie plné expertov z firemného, neziskového a verejného sektora vybrali víťazov spomedzi 21 finalistov v siedmich kategóriách.

Systémová zodpovednosť nad jednorazovými gestami

„Zodpovedné podnikanie nie je o jednorazových daroch či peknom PR, ktoré prevažuje nad obsahom,“ zdôraznil Michal Kišša, výkonný riaditeľ Nadácie Pontis. „Vidíme, že čoraz viac firiem systematicky integruje princípy udržateľnosti, diverzity a podpory komunít do svojho každodenného fungovania. Firmy, ktoré sme ocenili tento rok, ukazujú, že je možné dosahovať biznisové úspechy a zároveň pozitívne meniť svet okolo nás.“

Víťazi kategórií: Príbehy inšpirácie a pozitívnych zmien

Pozrime sa, ktoré spoločnosti si odniesli cenné ocenenia a aké inovatívne prístupy prinášajú do sveta zodpovedného podnikania:

  • Zodpovedná veľká firma: Titul získala spoločnosť Deutsche Telekom IT Solutions. Jej dlhodobé pôsobenie na východnom Slovensku je príkladom, ako firma významne prispieva k rozvoju IT ekosystému, zabraňuje odlivu talentov a prepája firemné know-how so spoločenskými potrebami regiónu.
  • Cena za inkluzívne zamestnávanie: Ocenenie si odniesol projekt Vlčie sirupy a Uličské pirohy. Ide o inšpiratívny prístup k zamestnávaniu rómskych žien v regióne s nedostatkom pracovných príležitostí, čo má pozitívny dopad na celú komunitu a životy rodín.
  • Cena za klimatickú zodpovednosť: Získal ju Kaufland za príkladné a dlhodobé uchopenie korporátnej stratégie potvrdenej certifikáciou, ktorú realizuje prostredníctvom lokálnych riešení.
  • Cena za spoločenskú inováciu: Uspela spoločnosť Lab.cafe. Ocenili ju za vytváranie príležitostí na rozvoj technických zručností, podporu kreatívneho myslenia mladých ľudí a budovanie aktívnej komunity.
  • Cena za pozitívnu zmenu v komunite: Víťazom sa stala spoločnosť Tesco Stores SR. Odniesla si ocenenie za citlivé a dôstojné odtabuizovanie témy menštruačnej chudoby a zlepšenie prístupu k menštruačným potrebám.
  • Cena za zodpovednú kampaň: Historicky prvé ocenenie v tejto kategórii získal Orange. Ocenili ho za citlivú reflexiu pálčivej témy kyberšikany prostredníctvom kampane „Influendcérky“, ktorá je súčasťou dlhodobého úsilia firmy o bezpečnosť v online priestore.
  • Zodpovedná malá/stredná firma: Ocenenie získala rodinná stavebná spoločnosť Dynamik Holding. Preukázala transformáciu rodinného biznisu na stavebnú firmu s vysokou pridanou hodnotou, postavenú na vysokých etických štandardoch, udržateľnosti a príkladnej starostlivosti o zamestnancov.

Nadácia Pontis prostredníctvom ocenenia Via Bona Slovakia opäť ukázala, že zodpovedné podnikanie nie je len fráza, ale reálny záväzok firiem, ktoré menia Slovensko k lepšiemu.

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto stránka používa Akismet na obmedzenie spamu. Zistite, ako sa spracovávajú údaje o vašich komentároch.

error: Content is protected !!