Súboj o Eurotunel: Eurostar čelí konkurencii, noví hráči chcú narušiť monopol

Medzinárodná železničná doprava cez Lamanšský prieliv by mohla zažiť revolúciu. Po desaťročiach exkluzivity spoločnosti Eurostar sa na trhu objavujú noví hráči, ktorí chcú prevádzkovať rýchlovlaky medzi Londýnom, Parížom a Bruselom. K doterajším spoločnostiam Evolyn a Virgin Group sa teraz pridáva aj ambiciózny projekt Gemini, ktorý už podniká konkrétne kroky na získanie prístupu k tratiam. Znamená to koniec drahých lístkov a obmedzenej ponuky spojov?

​Spoločnosť Gemini plánuje prevádzkovať vlaky spájajúce Londýn s Parížom a Bruselom, čím by narušila dlhoročný monopol Eurostaru na týchto trasách. Okrem Gemini prejavili záujem o prevádzku vlakov cez tunel pod Lamanšským prielivom aj španielska spoločnosť Evolyn a Virgin Group Richarda Bransona. ​

"Vysokorýchlostná trať spájajúca Londýn a kontinent cez tunel pod Lamanšským prielivom je jednou z veľkých železničných trás. Vzhľadom na to, že nová generácia si teraz vyberá vlaky pred lietadlami, je tu skvelá príležitosť priniesť na poprednú európsku trasu dynamiku s konkurenčnými cenami," povedal generálny riaditeľ Gemini Adrian Quine.

Eurostar má od otvorenia tunela pod Lamanšským prielivom v roku 1994 monopol na prevádzkovanie osobnej dopravy na tejto trase. Nedávno však francúzsky vlastník tunela, spoločnosť Getlink, a London St. Pancras Highspeed, ktorá vlastní stanicu v Londýne a vysokorýchlostné trate k tunelu, podpísali memorandum o porozumení s cieľom rozšíriť železničné spojenia. Getlink vidí potenciál pre služby medzi Londýnom a mestami ako Bordeaux, Kolín nad Rýnom, Frankfurt nad Mohanom, Ženeva, Marseille a Zürich. ​

Gemini uviedla, že v uplynulých dvoch rokoch pracovala na plánoch na spustenie medzinárodných služieb a "intenzívne spolupracuje so zainteresovanými stranami v tomto odvetví". Dodala, že predložila žiadosť príslušnému regulačnému úradu pre železnice a cesty o prístup do údržbárskeho depa Temple Mills v severovýchodnom Londýne.

Francúzsky vlastník tunela Getlink a spoločnosť London St. Pancras Highspeed, ktorá vlastní stanicu v britskom hlavnom meste a vysokorýchlostné trate k tunelu, minulý mesiac podpísali memorandum o porozumení, v ktorom sa zaviazali rozširovať železničné spojenie.

Getlink verí, že existuje potenciál pre služby medzi Londýnom a lokalitami ako Bordeaux, Kolín nad Rýnom, Frankfurt nad Mohanom, Ženeva, Marseille a Zürich.

Generálny riaditeľ Gemini, Adrian Quine, zdôraznil, že vysokorýchlostná trať spájajúca Londýn s kontinentom cez tunel pod Lamanšským prielivom je jednou z významných železničných trás. Vzhľadom na rastúci trend preferovania vlakov pred lietadlami medzi novou generáciou cestujúcich vidí príležitosť priniesť na túto európsku trasu dynamiku s konkurenčnými cenami.

rNUlife.sk / DM

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.