Rady a tipy od ZSSK, ako kúpiť lístok na vlak čo najvýhodnejšie 

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pripomína, že od soboty 15. marca 2025 vstupuje do platnosti nový poplatok za servis pri nákupe lístka v pokladnici alebo vo vlaku. Cestovné však ostáva naďalej nezmenené a železničná doprava je tak aj naďalej jednou z najdostupnejších foriem verejnej dopravy na Slovensku.  

Poplatok pokrýva náklady spojené s osobným servisom – prácu pokladníka a vlakvedúceho, tlač lístka a údržbu predajných systémov. Keďže pri online nákupe tieto náklady nevznikajú, digitálny predaj je rýchlejší, pohodlnejší, šetrnejší voči životnému prostrediu aj nákladom na predajné procesy a po novom aj najlacnejší. Poplatok sa však netýka seniorov (od 62 rokov so 100 % zľavou z cestovného a všetkých od 70 rokov) a osôb ťažko zdravotne postihnutých s potrebou asistenta (preukaz ŤZP-S), ktorí môžu naďalej využívať nákup v pokladniciach a vo vlaku ako doteraz. 

Viete, ako kúpite lístok najvýhodnejšie?  

Jednoducho – online cez e-shop, aplikáciu alebo prostredníctvom SMS (osobné a TEŽ vlaky). 

💰 Najvýhodnejšia cena – Online lístok je bez poplatku za servis. 
🌿 Ekologická voľba – Žiadna papierová tlač, šetríte životné prostredie. 
Vyhnete sa radom a stresu – Ušetrite si čas a stres, že nestihnete vlak. 
📱 Pohodlie na prvom mieste – Lístok máte vždy pri sebe v mobile. 

„Dnes si už viac ako 45 % našich cestujúcich kupuje lístky digitálne. Chceme tento trend podporiť a ukázať výhody online predaja, ktorý je rýchlejší, lacnejší a ekologickejší.“ vysvetľuje generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa. 

💡Tip: Stiahnite si mobilnú aplikáciu IDeme vlakom – je intuitívna, rýchla a ušetrí vám čas aj peniaze. 

Čo sa mení od 15. marca? 

📌 Online nákup (e-shop a aplikácia), SMS lístky a automaty v tatranských vlakoch: 0 € poplatok za servis. 
📌 Pokladnica: +1 € poplatok za servis. 
📌 Vlak: +3 € poplatok za servis (aj pri nástupe v stanici bez pokladnice). 
 
„Výdaj papierového lístka v pokladnici stojí viac ako euro, zatiaľ čo digitálny predaj je päťkrát lacnejší – menej ako 30 centov. Výdaj vo vlaku je ešte nákladnejší. Cieľom poplatku za servis je pokrytie týchto rozdielnych nákladov a podpora pohodlnejších digitálnych služieb,“ dodáva Helexa. 

💡Tip ako ušetriť: Kúpte si týždenný alebo mesačný lístok v pokladnici a poplatok za servis zaplatíte iba raz. 

Ďalšie výnimky z poplatku: Poplatok za servis sa neuplatňuje pri kúpe miesteniek, lôžok, ležadiel, cestovného na bicykel a batožinu, SC príplatkov, preukazov JUNIOR, KLASIK a MAXI KLASIK, medzinárodných dokladov, kuriérnych zásielok, balíkových ponúk, autovlaku, prolongácie režijných preukazov, doplatku do 1. triedy a dobitia kreditu. 

Informatívna kampaň na staniciach 

ZSSK aktívne pomáha s kúpou toho najvýhodnejšieho lístka na vlak. Cestujúcim, ktorí si nie sú istí, ako kúpiť lístok na vlak online, sú k dispozícii odborné asistentky a asistenti ZSSK na desiatich staniciach. Až do 21. marca 2025 ich nájdete v Bratislave hlavnej stanici, Trenčíne, Trnave, Nitre, Nových Zámkoch, Banskej Bystrici, Žiline, Poprade-Tatrách, Košiciach a Prešove. Pomáhajú so stiahnutím aplikácie IDeme vlakom a ukazujú postup a výhody predaja cez aplikáciu a e-shop.   

Prvé výsledky kampane už ukazujú jej úspešnosť. Od začiatku informatívnej kampane až doteraz evidujeme desiatky tisíc stiahnutí mobilnej aplikácie IDeme vlakom. Je to dôkaz toho, že záujem cestujúcich o pohodlnejšie digitálne riešenia rastie. Čoraz viac ľudí objavuje výhody online nákupu lístkov, čo znižuje dlhé rady v pokladniciach a zrýchľuje celý proces cestovania.  

💡Tip: Pozrite si VIDEONÁVOD, ako kúpiť lístok na vlak cez aplikáciu IDeme vlakom.  

Digitalizácia prináša ďalšie inovácie 

Cestujúci môžu aj naďalej využívať všetky možnosti nákupu, pričom online predaj zostáva najrýchlejší, najlacnejší a najekologickejší. Každé euro získané digitalizáciou investujeme späť do modernizácie a skvalitnenia služieb – pripravujeme vylepšenú aplikáciu IDeme vlakom, inteligentný Check-In Check-Out systém na automatický výpočet najvýhodnejšieho cestovného a elektronické preukazy na zľavy pre študentov a seniorov. 

💡Tip: Viete, ako si vytvoriť zákaznícke konto ZSSK? Zistíte to vo VIDEONÁVODE

Rešpektujme sa navzájom – pre príjemnejšie cestovanie 

ZSSK si váži prácu svojich zamestnancov, ktorí dennodenne zabezpečujú plynulý chod železničnej dopravy a poskytujú cestujúcim potrebné služby. Prosíme preto cestujúcich, aby boli voči pracovníkom v pokladniciach aj vlakovému personálu ohľaduplní a rešpektovali ich prácu. Zamestnanci ZSSK robia maximum pre to, aby každému cestujúcemu poskytli potrebnú asistenciu a postupovali v súlade s Prepravným poriadkom ZSSK. Vzájomná slušnosť a pochopenie sú základom príjemného cestovania pre všetkých. 

Vymeňte čakanie na lístok za pohodlie a ušetrite. 

rNUlife.sk / TS

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.