Španielsky odevný reťazec Mango si upevňuje svoju pozíciu na globálnom trhu. V roku 2024 zvýšil svoje tržby o takmer desatinu na 3,33 miliardy eur a jeho zisk vzrástol o 27 %. Expanzia do zahraničia, najmä do USA, prináša ovocie, pričom reťazec otvoril rekordných 260 nových predajní.

Španielska móda v útoku
Mango, druhý najväčší odevný reťazec v Španielsku, vykázal v roku 2024 impozantný rast. Tržby spoločnosti dosiahli 3,33 miliardy eur, čo predstavuje medziročný nárast o 8 %. No ešte výraznejšie prekvapil čistý zisk – 219 miliónov eur, čo je skok o 27 % oproti predchádzajúcemu roku.
Expanzia do zahraničia sa ukázala ako kľúčová stratégia. Až 78 % tržieb pochádzalo z medzinárodných predajní, pričom Mango investovalo 220 miliónov eur do nových prevádzok. Len v minulom roku otvorilo 260 nových obchodov a v tomto tempe plánuje pokračovať aj v roku 2025, pričom špeciálnu pozornosť venuje Spojeným štátom.
Sleduje kroky konkurencie
Mango si čoraz viac berie inšpiráciu od svojho najväčšieho rivala, spoločnosti Zara. Tá už roky úspešne rozširuje svoju pôsobnosť na americkom trhu, a Mango sa rozhodlo nasledovať rovnakú stratégiu. USA sa tak zaradili medzi päť najdôležitejších trhov značky.
Španielsky módny gigant tak dokazuje, že fast fashion reťazce stále majú na trhu silné postavenie, a to aj napriek rastúcej konkurencii a meniacim sa nákupným návykom zákazníkov. S ambicióznymi plánmi na ďalšiu expanziu sa Mango netají tým, že chce ešte viac upevniť svoju pozíciu medzi svetovými lídrami módneho priemyslu.
Mango Slovakia | Online fashion
rNUlife.sk / Lujza H.S.