Postapokalyptický akčný príbeh Čarodejnica a lovec, nakrútený podľa poviedky amerického spisovateľa sci-fi a fantasy Georgea R. R. Martina, ktorý stojí aj za seriálom Hra o tróny, po dlhom čase prvýkrát uvedie na plátna kín ikonu sci-fi Millu Jovovich. V réžii Paula W. S. Andersona (Resident Evil, Lovec príšer) a po boku takmer dvojmetrového Davea Bautistu si Milla zahrá čarodejnicu Gray Alys v príbehu o odvahe, zrade a cene splnených želaní. Čarodejnica a lovec prichádza do kín 13. marca.

Do hlavnej úlohy bola od začiatku vybraná Milla Jovovich, ktorá má bohaté skúsenosti s akčným žánrom. Ako čarodejnica Gray Alys vnesie do filmu svoju jedinečnú akčnú energiu. "Je to veľmi temná rozprávka, ktorá je zároveň akčným dobrodružstvom. Je to, ako keby bratia Grimmovci napísali sci-fi príbeh,“ vysvetlila herečka.
"Pustatina je magická pustatina. Má moc zničiť myseľ ľudí, ktorí do nej vstúpia. Je to nebezpečné miesto plné príšer a tvorov, ktoré vás môžu zabiť. Tí, ktorí sa vyberú do Pustatiny, sa málokedy vrátia živí. Je to nádherný, štylizovaný svet, v jadre skutočná rozprávka,“ povedala a dodala, že film rozpráva aj príbeh lásky. „Alys je čarodejnica, mystická bytosť,“ vysvetlila herečka. "Má schopnosť plniť ľuďom ich želania, ich túžby. Je to veľmi zvláštny dar, ale aj prekliatie, pretože ľudia za ňou prichádzajú a ona im za určitú cenu dáva to, čo chcú. Niekedy si však sami neuvedomujú, čo presne si želajú."
V srdci Čarodejnice a lovca: Ako vznikol temný fantasy príbeh o láske, tajomstvách a post-apokalyptickom svete
Film Čarodejnica a lovec, založený na poviedke Georgea R. R. Martina, prináša temný, zvrátený príbeh, ktorý kombinujú akčné dobrodružstvo s romantikou a mystickými postavami. Režisér Paul W. S. Anderson a producent Jeremy Bolt sa rozhodli preniesť tento príbeh do post-apokalyptického sveta, ktorý pripomína naše zničené civilizácie, v ktorom sa potulujú mytologické bytosti.

Hlavné postavy, čarodejnica Gray Alys (Milla Jovovich) a lovec Boyce (Dave Bautista), sú plné tajomstiev. Alys, vyžarujúca melanchóliu a empatiu, je čarodejnica, ktorá plní priania za cenu, ktorú si nie každý praje. Boyce, záhadný lovec s temnou minulosťou, je ďalšou postavou, ktorá so svojím tajomstvom utápa svoje pocity v alkohole a hazardných hrách.

Sú si navzájom podobní: obaja sú osamelí, vnútorne zranení a pomaly sa medzi nimi vytvára silné puto. Hoci sa zo začiatku nezdá, že by sa k sebe hodili, ich spoločná cesta po nebezpečnej pustatine nakoniec vedie k hlbokému spojeniu.
Režisér Anderson vníma tento príbeh ako postapokalyptický western, ktorý zaujme fanúšikov nielen fantasy, ale aj žánrov, ako sú westerny a temné dobrodružstvá. Vo filme sa prelína štylizovaná rozprávková atmosféra s vizuálne fascinujúcim prostredím, ktoré vytvára nádherný svet, v ktorom sa zrkadlí ľudská túžba po láske aj po moci.
Celkovo sa Čarodejnica a lovec pýši unikátnym príbehom, ktorý ponúka nie len akčné momenty, ale aj výborný vizuál a hlboké postavy, ktoré divákov pohltia od začiatku do konca.
Film Čarodejnica a lovec je ukážkou toho, ako moderné technológie a tradičná filmová tvorba môžu byť dokonale zosúladené. Režisér Paul W. S. Anderson a jeho tím použili inovatívne prístupy k natáčaniu, ktoré posunuli hranice vizuálnych efektov a interakcie medzi hercami a digitálnym prostredím.
Jedným z hlavných technických kúziel filmu bolo využitie "hviezdneho poľa" – 350 svetelných bodov, ktoré sa nachádzali na strope. Tieto body slúžili ako referenčné body pre počítačovú kameru, ktorá sledovala pohyb skutočnej kamery. Tým sa vytvoril presný 3D priestor, v ktorom herci a štáb mohli počas natáčania vidieť, ako bude pozadie vyzerať, čo zlepšilo presnosť kamerových záberov a umožnilo hercom lepšie sa orientovať v prostredí.

Tradičné modré plátno, ktoré sa bežne používa pri vizuálnych efektoch, sa stalo nevyhnutnou súčasťou filmu. Kamery potrebovali byť schopné zachytiť osvetlenie aj pohyb hercov. Glen McPherson, kameraman, prišiel s revolučným nápadom – modré plátno, ktoré sa mohlo pohybovať, čím sa vylúčila nekompatibilita medzi svetlom a plátnom. Tento krok bol technickou výzvou, no výsledok sa dostavil: umožnilo to flexibilné osvetlenie a rýchlejší priebeh natáčania.
Unreal Engine sa ukázal ako revolučný nástroj pre filmovanie, najmä pri vytváraní vizuálne ohromujúcich prostredí. Milla Jovovich, ktorá má skúsenosti s natáčaním pred zelenými plátnami, podotýka, že tento nový prístup radikálne zmenil filmový proces. "Keď ako herec natáčate scénu pred modrým plátnom a okamžite vidíte na obrazovke celé prostredie, je to úplne úžasné. Namiesto toho, aby ste si museli predstavovať scénu, máte ju pred sebou v reálnom čase," hovorí Mila Jovovich.

Tento technologický pokrok umožnil filmárom a hercom úplne nový zážitok zo spolupráce. Pomocou Unreal Engine mohli vidieť veľkolepé pozadia ešte pred tým, než začali natáčať, čo zabezpečilo, že herecké výkony boli presnejšie a prostredie bolo dokonale synchronizované s akciami postáv. Tím filmárov mohol upravovať detaily v reálnom čase, čím sa výrazne zlepšil vizuálny dojem, pretože osvetlenie a prostredie reagovali na akciu okamžite.
Tento technologický prielom bol vďaka spolupráci s vizuálnymi efektmi a hercami neoceniteľný, čo výsledne umožnilo priblížiť divákom ešte autentickejšie postapokalyptický svet Stratených krajín.

Pre hercov, ako je Milla Jovovich, bola výzvou nielen choreografia a kaskadérske kúsky, ale aj balansovanie medzi matkou troch detí a filmovou hviezdou. "Byť matkou a zároveň sa venovať filmu je veľká výzva," priznala. Ale aj tu technológia zohrala svoju úlohu, keď herci mohli vidieť, ako ich výkon zapadne do digitálneho prostredia, čo im umožnilo lepšie prispôsobiť svoje výkony. V tomto filme sa tiež stáva dôležitou rovnováha medzi mužskou a ženskou hlavnou postavou – Milla a Dave Bautista vytvorili na plátne silnú chémiu, ktorá posúva dej do emocionálnych hĺbok.

Tento film sa taktiež vyznačuje tým, že v ňom hrajú herci z rôznych kútov sveta. Milla Jovovich a Dave Bautista vedú príbeh ako rovnocenné postavy, čím sa film odlišuje od iných akčných projektov. Okrem toho, aj keď sa veľká časť filmu točila v štúdiu, výber lokácií, ako je Krakov v Poľsku, prispel k jedinečnosti filmu. Mesto a jeho kultúra inšpirovali tím pri natáčaní a poľská pracovná etika priniesla dodatočnú hodnotu v oblasti výpravy, kamery a kostýmov.

Keď Milla hovorí o svojom manželovi, režisérovi Paulovi, zdôrazňuje jeho výnimočnú prípravu. Paul W. S. Anderson je známy svojou dôkladnosťou, a to bolo kľúčové aj pri príprave na natáčanie s využitím Unreal Engine. Technológia umožnila flexibilitu pri tvorbe scén a urýchlila samotný proces natáčania, čím sa film dostal do kina oveľa rýchlejšie ako iné podobné projekty.
Celkový vizuálny štýl filmu je jedinečný, kombinujúci digitálne efekty s veľmi konkrétnym divadelným prístupom. Tento film nezostáva len akčným spektáklom, ale prináša silné emócie a fascinujúce vizuálne efekty, ktoré zaručujú nezabudnuteľný zážitok na veľkom plátne. A práve to je to, čo podľa Andersona kinematografia v súčasnosti potrebuje. Čarodejnica a lovec je film, ktorý je presne tým, čo má priniesť kinematografii do súčasnosti – nezabudnuteľný vizuálny zážitok, ktorý vás núti opustiť pohodlie domova a vychutnať si kino zážitok naplno!

Žáner: Akčný, Dobrodružný, Fantasy
Dĺžka: 101 minút
Jazyková verzia filmu: originálne znenie s českými titulkami
Prístupnosť: 15+ násilie, strach
Pôvod: Nemecko, Kanada,
Rok výroby: 2025
Réžia: Paul W.S. Anderson
Scenár: Constantin Werner
Hrajú: Milla Jovovich, Dave Bautista, Arly Jover, Amara Okereke, Fraser James, Simon Lööf, Deirdre Mullins, Sebastian Stankiewicz, Tue Lunding, Jacek Dzisiewicz
rNUlife.sk / TS, upravené a doplnené o autorský text, Daniel Mičuda