Lidl: Najväčšia zbierka doteraz podporila núdznych ľudí potravinami v hodnote viac 200 tisíc €

Projekt „Podeľ sa a pomôž“ prebieha dlhodobo a v 147 predajniach Lidl naraz! Ľudia v núdzi potrebujú podať pomocnú ruku čo najrýchlejšie a podpora si nezriedka vyžaduje pravidelnosť. Lidl si to uvedomuje a preto spolu so svojimi zákazníkmi pomáha tým čo to najviac potrebujú v najväčšej potravinovej zbierke na Slovensku – „Podeľ sa a pomôž“. Projekt prebieha od októbra bez prerušenia vo všetkých 147 predajniach Lidla na Slovensku. Doteraz podporil ľudí nachádzajúcich sa v náročných životných situáciách potravinami v hodnote viac ako 200 000 €. Okrem dlhodobosti odlišuje „Podeľ sa a pomôž“ od mnohých podobných iniciatív aj to, že podpora zostáva v regióne a zákazníci tak presne vedia komu pomáhajú.

„Podeľ sa a pomôž sme spustili v októbri a za prvé dva mesiace sme organizáciám venovali dokopy tisíc nákupných vozíkov plných trvanlivých potravín. Netrvalo dlho a celková hodnota podpory presiahla 200 000 €. Naši zákazníci denne potvrdzujú, že majú srdcia na správnom mieste a pomáhať im je vlastné. Veľmi sa tešíme, že aj v tejto neľahkej dobe sa zo spoločnosti nevytratila ľudskosť a spolupatričnosť,“ povedal Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie Lidla.

zdroj: tasr

Diskont má predajne vo viac ako deväťdesiatich slovenských mestách a do projektu zapojil celkovo 96 rôznych subjektov. Ide predovšetkým o organizácie, združenia či nadácie venujúce sa ťažko chorým a inak znevýhodneným deťom, týraným matkám, ľuďom bez domova či rôzne centrá sociálnych služieb a iné komunitné organizácie.

Mechanika „Podeľ sa a pomôž“ je veľmi jednoduchá, priblížila ju Jana Mrlianová, správkyňa jednej zo zapojených organizácií – Komunitnej nadácie Liptov: „Do projektu pomoci sa môže zapojiť skutočne ktokoľvek. Je to veľmi, veľmi jednoduché. Stačí ak navštívime predajňu Lidl ako bežný zákazník a niečo zo svojho nákupu venujeme do špeciálneho koša, ktorý je pri pokladni v každej predajni. My, dobrovoľníci z nadácie každý štvrtok potraviny z koša vyberáme, vytvárame potravinové balíčky a tie potom putujú priamo k ľuďom. Každý týždeň tak môžeme vďaka dobrým ľuďom podporiť a potešiť minimálne 12 rodín z regiónu.“

Pre regionálny rozmer „Podeľ sa a pomôž“ sa Lidl rozhodol s cieľom adresovať pomoc tým, ktorí ju najviac potrebujú. To, že sa to darí potvrdzujú aj slová J. Mrlianovej: „Spočiatku som si myslela, že nie sme tou vhodnou organizáciou, ktorá by mala byť partnerom pre Lidl. Predsa len naša interná databáza potencionálnych prijímateľov pomoci nie je taká široká a my musíme každý týždeň oslovovať rôzne subjekty – rôzne krízové centrá, sociálne poradne, charita či komunitné centrá, ale aj základné školy alebo samosprávy. No skutočnosť a prax ma presvedčila o opaku. Komunitná nadácia Liptov je vnímaná ako veľmi silný subjekt a partner, ako staviteľ mostov vytvárajúci komunitu, ako iskra, ktorá dokáže naštartovať pozitívne zmeny v komunite. Zároveň však aj ako mudrc, ktorý je zdrojom vedomostí čo región potrebuje a práve to je naša výhoda a v tom je naša sila. Vieme spojiť tých čo pomoc potrebujú s tými čo pomocnú ruku podávajú.“

Vždy aktuálne a zaujímavé informácie o spoločnosti Lidl Slovenská republika nájdete na stránkach www.lidl.sk , www.spolocenskazodpovednost.sk a na sociálnych sieťach.

Facebook: https://www.facebook.com/lidlslovensko Instagram: https://instagram.com/lidlsk/ YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC5oGq-pQRauK3TFdDa0ZPAQ LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/lidl-slovenská-republika-v-o-s-

rNUlife.sk / Tomáš Bezák, PR LIDL

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.